مارس 29, 2024

سوپرانو آيس پلاتينيوم

تماس بگیرید 36830312-031 فروش دایود لیزر پلاتینیوم shr ipl elight هایفو لاغری زیبایی با اشانتیون تخت سه شکن

درمان سرطان با هایفو

1 min read
هایفو اولترا

سونوگرافی با شدت بالا (HIFU)

سونوگرافی با تمرکز بالا (HIFU) درمانی است که هدف از بین بردن سلولهای سرطانی با امواج صوتی با فرکانس بالا است. HIFU از طریق استخوان و هوای جامد عبور نمی کند ، بنابراین برای هر سرطان مناسب نیست.

شما این روش درمانی را از دستگاهی دارید که امواج صوتی با فرکانس بالا را خاموش می کند. این امواج پرتویی قوی را به قسمت خاصی از سرطان تحویل می دهند. پرتو سونوگرافی با شدت زیاد مستقیم بر روی سرطان متمرکز شده است که سلول ها را گرم می کند و آنها را می کشد.

HIFU به عنوان درمانی برای سرطان

HIFU فقط برای درمان تومور منفرد یا بخشی از تومور بزرگ مفید است. نمی توان از آن برای درمان تومورهای شیوع استفاده کرد. این بدان معنی است که HIFU برای مبتلایان به سرطان که در بیش از یک مکان در بدن آنها گسترش یافته ، مناسب نیست.

چرا ممکن است شما آن را داشته باشید
HIFU گاهی اوقات برای معالجه سرطان های زیر استفاده می شود:
 

 سرطان پروستات

از آنجا که پروستات در اعماق لگن قرار دارد ، با قرار دادن یک پروب سونوگرافی (کاوشگر ترشحی) به داخل قسمت پشتی خود ، سرطان HIFU را برای سرطان پروستات دارید. شما آن را تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی دارید. از آن موقعیت ، سونوگرافی می تواند تیرها را با دقت بیشتری در پروستات هدایت کند.

تحقیقات نشان داده است که HIFU برای سرطان پروستات بی خطر است. اما ما هنوز نیاز به تحقیقات بیشتری در مورد اینکه آیا به اندازه سایر درمانها در طولانی مدت و در مورد عوارض جانبی احتمالی آن مفید است یا نه ، هستیم.

انستیتوی ملی سلامت و مراقبتهای ویژه (NICE) دستورالعمل هایی را برای درمان سرطان پروستات منتشر کرده است. این دستورالعمل ها می گوید كه مردان باید از نظر آزمایش بالینی ، HIFU را برای سرطان پروستات انجام دهند.

ممکن است به جای جراحی یا رادیوتراپی برای سرطان موضعی پروستات از شما HIFU استفاده شود.

پزشکان از آن برای سرطان تشخیص داده شده یا برای سرطانی که بعد از معالجه قبلی در پروستات برگشته استفاده کرده اند. این به عنوان درمان نجات شناخته شده است.

پزشکان باید اطمینان حاصل کنند که شما می دانید:

درگیر شدن در درمان چیست
که ما هنوز همه چیز راجع به عوارض آن نمی دانیم
ما به طور کامل نمی دانیم که اثرات طولانی مدت HIFU با سایر درمانها چقدر است
چه گزینه های درمانی دیگری وجود دارد
پزشکان باید هرکسی که HIFU دارند را تحت نظر بگیرند. این امر به گونه ای است که می توانیم در مورد عوارض جانبی و مزایای بلند مدت بیشتر بدانیم.

شما یک فرم رضایت نامه امضا می کنید تا بگویید که تمام این موارد قبل از معالجه برای شما توضیح داده شده است.

یک کارآزمایی بالینی با استفاده از HIFU برای سرطان پروستات پیدا کنید
 سرطان کلیه
محققان علاقه مند هستند که به HIFU در مورد سرطان زودرس و پیشرفته کلیه مراجعه کنند.

درباره درمان سرطان کلیه اطلاعات بیشتری کسب کنید
 سرطان کبد اولیه و ثانویه
محققان در HIFU به سرطان اولیه کبد (سرطان کبدی ، HCC) و سرطانی که در کبد گسترش یافته است (سرطان ثانویه کبد) نگاه کرده اند.

تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم استفاده از HIFU برای سرطان اولیه کبد بهتر از درمانهای استاندارد است.

محققان همچنین می خواهند دریابند که آیا HIFU در ترکیب با سایر درمان های سرطان اولیه کبد مفید است. و اینکه آیا HIFU به کنترل علائم بیماری پیشرفته کمک می کند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.